Βλέπεις: 'Nicolai/ ruffing / tataroglou'

ΜουσικήΣυνδυασμόςΣυναυλία

Nicolai/ Ruffing / Tataroglou

Συμβαίνει

  • Δευτέρα • 19 Φεβ • Ώρα: 19:00

Είσοδος

Ελεύθερη

Το κοινό του Βόλου θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει το τρίο Nicolai/ Ruffing / Tataroglou από τη Βασιλεία της Ελβετίας σε μια συναυλία πειραματικής μουσικής.

Το πρόγραμμα της συναυλίας περιλαμβάνει:

- Leuchtfeuer (διάρκεια 45'): Improv Trio και μαγνητοταινία / Τάσος Τατάρογλου.
Το κομμάτι “Leuchtfeuer” είναι μια ανοιχτή σύνθεση στην οποία ο μη-ιδιωματικός αυτοσχεδιασμός δομείται από εξωτερικά στοιχεία. Οι φάροι, για χρόνια σύμβολα της σημασίας της επικοινωνίας, καλούνται να εκπληρώσουν μια παραπλήσια λειτουργία σε ένα καινούργιο πλαίσιο: να εμπλουτίσουν την επικοινωνία μεταξύ των αυτοσχεδιαστών και να υποστηρίξουν τη δημιουργία μακροδομών στη μουσική αφήγηση. Τα μοτίβα των αναλαμπών από έξι φάρους της Μεσογείου και της Βαλτικής αναλύθηκαν και μετατράπηκαν σε ηχητικά μοτίβα. Κάθε μοτίβο, σε συνδυασμό με τις ηχογραφήσεις πεδίου που πραγματοποίησε ο Eric Ruffing στη Βόρεια Θάλασσα, εμπλουτίζει τη μαγνητοταινία. Τα σήματα των φάρων είναι κωδικοποιημένα, μπορούν δηλαδή να εντοπιστούν σε μεγάλη απόσταση από τα πλοία και να αναγνωριστούν ως προς την τοποθεσία τους. Κάθε φάρος στέλνει ένα μοναδικό σήμα παρόμοιο με τα σήματα Μορς. Στις μέρες μας, χρησιμοποιούνται οκτώ διαφορετικοί τύποι φάρων, που κατηγοριοποιούνται ανάλογα με το είδος των μοτίβων των αναλαμπών τους καθώς επίσης και με την αναλογία φωτός/σκοταδιού του σήματος. Στο “Leuchtfeuer”, χρησιμοποιούνται σήματα από FlashingLighthouses, τα οποία εκπέμπουν περιοδικά σήματα με διάρκεια από 3 έως 30 δευτερόλεπτα και έναν προκαθορισμένο αριθμό αναλαμπών σε συγκεκριμένες χρονικές στιγμές. (O φάρος στο Παλιό Φρούριο της Κέρκυρας, για παράδειγμα, έχει περίοδο 6¨ με συνολικά δύο αναλαμπές, μία στο 1ο και μία στο 3ο δευτερόλεπτο.) Η αλληλουχία των φαρικών σημάτων και των ηχογραφήσεων πεδίου αποφασίζεται εκ νέου πριν από κάθε συναυλία με τη βοήθεια ενός randomness generator software. Κάθε συναυλία παραμένει έτσι αποτέλεσμα αυτοσχεδιασμού. Η μη τακτικότητα των φαρικών σημάτων αφενός δυσκολεύει τον προγραμματισμό, αυξάνοντας την έλλειψη πρόγνωσης, αφετέρου η περιοδική διάταξη κάθε μεμονωμένου σήματος οδηγεί σε μια διακριτική μακροδομή - δημιουργώντας ένα πεδίο έντασης, μέσα στο οποίο πλήθος άγνωστων δυνατοτήτων ανοίγονται συνεχώς.

- 三曲 Sankyoku (διάρκεια 20'): για σακουχάτσι, ηλεκτρικό γιουκαλίλι, μαγνητοταινία και ηλεκτρονικά / Eric Ruffing
Ο όρος Sankyoku αναφέρεται σε μια παραδοσιακή μορφή ιαπωνικής μουσικής δωματίου ήδη από τα τέλη του 17ου αιώνα και σημαίνει λίγο-πολύ «Μουσική για τρίο». Το παραδοσιακό φλάουτο Shakuhachi, με το απω-ανατολίτικο ιδίωμα, αναμιγνύεται με «δυτικότερους» ήχους και έρχεται σε αντίθεση με αυτούς. Αποσπάσματα από την παράδοση των Honkyoku (παραδοσιακή μουσική της Ιαπωνίας για σόλο σακουχάτσι) συναντούν την ηχητική παλέτα του ηλεκτρικού γιουκαλίλι και του αναλογικού συνθεσάιζερ. Ένα ηλεκτρονικό, αφηρημένο ηχητικό σύμπαν που περιέχει προηχογραφημένο υλικό από σακουχάτσι καθώς επίσης και συγκεκριμένους ήχους. Η φόρμα, η χρονική κλίμακα και η εκφραστική πυκνότητα του συλλογικού αυτοσχεδιασμού είναι δομημένες σύμφωνα με τη βασική αρχή της ιαπωνικής παραδοσιακής μουσικής και των τεχνών του Jo-Ha-Kyū, το οποίο συναντάται στις τελετές των λουλουδιών και του τσαγιού.